Olympische Spelen Vancouver 2010

Vrijdag 26 februari: GOUD Nicolien!!

We gaan ze terug zien! Wie, zul je denken. Nou het zijn de broeken van de Noren in de curling finale. Ze moeten namelijk tegen Canada en ook hier moet en zal Canada weer goud winnen. Inmiddels zijn we fervente curling watchers geworden, je blijft lachen met dat gepoets. Het is vrijdagochtend en buiten regent het, het kon ook niet uitblijven na zoveel fantastische dagen met zon. Gisteren zou het al regenen maar op een enkel buitje na is het droog gebleven, de zon scheen zelfs regelmatig en het was soms knap warm. Zo is het ook vaak warm in winkels en restaurants, die Canadezen stoken tegen de klippen op! Je zweet je vaak een ongeluk.

Ik heb net het kwartje binnen, of is het gevallen..... anyway: Bij de Royal Mint geven ze munten uit ter gelegenheid van de spelen. http://www.mint.ca/store/mint/learn/circulation-coins-2700008 Er staan elke dag een man of vijf voor het gebouw van de munt geld te wisselen. Of hier ook de munten geslagen worden betwijfel ik maar feit is wel dat het afgeladen druk is. De meesten staan echter in de rij voor de gouden medaille, je kunt hier de gouden medaille aanraken met een handschoentje. Het handschoentje mag je houden maar of het het waard is om daarvoor meer dan 4 uur in de rij te staan? We spraken gisteren een dame (Hank die kent iedereen, al is het maar via via) die even de rij ontvlucht was met de kinderen. Haar man stond nu in de rij. Ze stonden er al vanaf acht uur in de ochtend en op het moment dat we haar spraken was het twaalf uur. Ze stonden nog op ongeveer een kwart van de ingang!! De rij voor de munten is minder lang en het wel waard dat je even wacht. Gisteren waren er munten van het vrouwenijshockey te verkrijgen. Dit ter gelegenheid van de finale van Canada tegen de USA. Ze stonden niet afgebeeld in het speciale boekje wat je erbij krijgt, hier kun je de munten in doen en kijken wat je nog mist. Specials dus, enkele waren ook rood gekleurd. Daar heb ik er één van gescoord, net genoeg!

Even een misverstand uit de weg helpen. Dat je hier uit eten gaat is doodnormaal. Wat wij hier in huis doen is eigenlijk bijzonder. Veel mensen eten nauwelijks thuis maar kopen iets in een restaurant. Dat ik dus drie keer in een restaurant zit op een dag is echt niet bijzonder en je moet je ook niet voorstellen dat dat gebeurt op de manier zoals we dat in Nederland gewend zijn. De kosten vallen mee hier en het is dus nauwelijks de moeite dat je zelf kookt. Bovendien eet hier de hele natie de hele dag, opvallen voor wat dat betreft doen we hier niet. Schrijven over eten is dus hetzelfde als het gezeur over het weer wat we in Nederland steeds doen. Dat hoor je hier nauwelijks.....

In Nederland maak je van je etentje meestal een avondvullend programma. Als je dat hier wilt doen dan moet je echt naar een toprestaurant en dan betaal je trouwens ook toprekeningen. Gisteren zaten we in een beter restaurant maar echt geen toprestaurant hoor. Kijk maar even: http://www.cactusclubcafe.com/locations/bc/richmond

Nog niet gezien en navenant ook niet gescoord: de Japadog. Dat is een hotdog met een japans tintje. Zie hier een artikel van de NOS: http://nos.nl/os2010/artikel/139934-japadog-grootste-winnaar-spelen.html Het schijnt een echte hit te zijn in Vancouver. Rijen staan er voor de twee kraampjes die die dingen hebben. Dat is op zichzelf niet zo verwonderlijk; het is stervensdruk in Vancouver. Maargoed dat ze hele straten hebben afgesloten, het ziet er zwart van de mensen. En Jori en Marjolein zo zie je maar weer: ik ben niet de enige die schrijft over eten.........

Vandaag ben ik de enige die naar de kwalificaties van de ploegenachtervolging gaat. Ik moet de honneurs waarnemen van de huisgenoten die in eerste instantie het programma niet interessant genoeg vonden. In eerste instantie werd er lacherig gedaan over mijn kaart en de daaraan verbonden kosten maar huisgenoten..... door de loting wordt het nu ineens interessant! Daar kan natuurlijk geen HHH tegenop, jullie gaan daar maar kijken! Ik wens jullie veel kijkplezier in het HHH, daar ben ik gedurende de spelen nog niet geweest om een schaatswedstrijd te bekijken. Zal wel een speciale sfeer zijn maar in het echie is het altijd beter en ik hou nu eenmaal van puur!

Er zijn huisgenoten die zich een beetje illegaal gedragen: ik zag net dat er een filmpje op YouTube geblokkeerd is. Dit is de melding als je zoekt naar het filmpje van Ireen Wust: 'Deze video bevat inhoud van International Olympic Committee, die deze wegens auteursrechtschending heeft geblokkeerd. ' Foei, dat had ik van onze schaatsfans niet verwacht. Ze staan toch bekend als de meest correcte fans ter wereld!

Ik hoorde dat Erben Wennewars met de NOS om tafel gaat zitten om commentator te worden; ik denk wel dat de NOS dan wat meer zendtijd moet inkopen.......... Er zullen nogal wat uitgestelde nieuwsbulletins komen.......

Zo, inmiddels ben ik terug van het schaatsen.......................... heb mijn telefoon in huis laten liggen en weet dus niets! Er staan 5 berichten op, ik denk: 'die hebben me nodig, eens even kijken wat er loos is'. Blijkt Sauerbreij goud gewonnen te hebben. Op het verslag van Zondag 21-02 staat dat ik haar goud heb gewenst, nou dat heeft ze dus gedaan! Ik denk maar dat ik haar coach wordt want ik heb voorspellende gaven! Sta ik dus met een gouden medaille winnaar op de foto en het is een unieke foto want:

  • ik wist het van tevoren
  • het is de eerste gouden medaille op de winterspelen welke niet een 'ijs'medaille is
  • het is de 100e gouden medaille op de winterspelen in de historie van Nederland.

Dat ik dus op de VIP vlucht zat hier naar Vancouver, dat klopt wel: Ik zat erin en ook Nicolien zat erin. Voor de liefhebbers: Kijk nog maar even naar de fotoserie 'Zaterdag: 1500 meter heren'.

Oh ja, het schaatsen...... huilen met de pet op hè. Hier was geen droog brood te verdienen. Je kunt niet FF een ploeg samenstellen en er dan ook vanuit gaan dat je even goud gaat halen. We zijn dus schaatstechnisch uitgepoept voor het goud, misschien komt er nog brons maar dat is zelfs geen troostmedaille meer. Wat een onsamenhangend geheel zeg, dan zag de Canadese ploeg er veel beter uit. Daar schaatste een team!

Dames: zelfde laken een pak. Ook hier geen droog brood te halen, over en sluiten. We gaan natuurlijk wel goed vieren vanavond in het HHH. Dat is een surprise, daarna speelt van Velzen. Ben benieuwd, de huisgenoten zeggen dat het wereldmuziek is.

Vanavond speelt ook Canada tegen Slowakije in de halve finales ijshockey. In de stad is dat echt te merken, hert is vergeven van de mensen en dan zijn we nog niet eens in Vancouver maar in Richmond. In Vancouver schijnt het stervensdruk te zijn, er zijn meer bezoekers dan bewoners volgens de radio (of dat waar is betwijfel ik maar het zegt wel veel).Op de radio zeiden ze al dat de politie vanavond de drankwinkels vroegtijdig sluit. Blijkbaar zitten hier ook hooligans maar dan van het soort met zo'n rood blaadje op de wang!

Zo nog even de foto's sorteren en op de site zetten, dan hebben jullie ook wat te kijken hè. Ik zal het verder niet hebben over wat ik vandaag gegeten heb (haha).

Tot de volgende aardbeving!

Habri

Reacties

Reacties

Gerrie

Hallo,
Dit is dus de laatste gouden plak voor ONS!!!!
Je was er toch wel bij he in het HHH.
En hoe was van Velzen?? Klein he?

Annie en Gijs.

Beste kerel, hier weer even een reactie van de Tippies.
Het einde van de spelen komt in zicht, dat betekend dat het Hollandse weer op je staat te wachten.
Veel regen en wind ,dus de wegen weer vrij van de pekel.
Kan de brommer weer uit de garage halen(Tipje gaat verder)...
Nederland komt weer een beetje opgang, naar dat gedoe met Kramer (hadden ze maar allebij een zilveren
rondje gekregen..(heb ik gedroomt) maar ja regels zijn regels, fout is nog steeds fout.Heb je het 1 gehad komt het volgende op je af..vrouwen en heren.. het lukte niet ...maaaaar toen kwam Nicolien de100ste jessss prachtige mooi, feest voor Harrie en vrienden dachten we...natuurlijk in het HHH. gr.de Tippies

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!